Mi tia en de kerstvoorstelling! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Bergen - WaarBenJij.nu Mi tia en de kerstvoorstelling! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Bergen - WaarBenJij.nu

Mi tia en de kerstvoorstelling!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 December 2014 | Ecuador, Quito

Weer een aantal weekjes voorbij! Deze week kwam Ank mij opzoeken!Wat super tof, maar wat gek om je tante ineens in Ecuador naast je te hebben staan.

Zondag zijn we samen Quito ingegaan, beetje verkennen en naar de markt gegaan. Ook kwamen we toen plotseling terecht bij een optocht van paarden en er werden voor de jury verschillende shows gedaan met deze paarden, dit voor een prijs natuurlijk. Erg leuk om zoiets traditioneel te zien samen!

Maandag zijn we samen naar mijn stageschool gegaan. Zo mooi om de kinderen weer te zien genieten van de muziek en het bezig zijn met muziek. Ik had hierna een skype gesprek met school, waardoor ik naar huis ben gegaan en Ank nogmaals Quito ingegaan is.

Dinsdag zijn we naar Mindo gegaan. Na een lange busreis aangekomen in Mindo hebben we eerst een sapje gedronken waarna we naar de vlindertuin zijn gegaan. Erg cool om een beetje bananenprut op je vinger te kunnen doen en daarmee een vlinder op je vinger te krijgen! Na de vlindertuin zijn we nog doorgegaan naar de watervallen. Hier konden we alleen maar naartoe door met een kabelbaan door de bergen te sjeezen! Wauw!!!!
Daarna moesten we flink bergaf lopen om bij een waterval te komen. Erg spannend want je loopt natuurlijk wel op een smal,zanderig bergpaadje. En ja hoor.. toen we bijna beneden waren dacht Lotte, laat ik eens vallen. Met het gevolg dat we weer naar boven moesten ( strompelend :P) Na 4 uur in de bus te hebben gezeten naar huis toch maar even langs het ziekenhuis gegaan om te checken of het wel oke was.. Uiteindelijk samen met Nathalie en Melanie 4 uurtjes in het ziekenhuis gezeten om uiteindelijk weer met gips buiten te staan. De dag erna het gips er toch weer afgehaald ( met dank aan Aimée) omdat het gips er toch echt niet goed om zat. Inmiddels had Melanie al krukken gebracht en Ank was een brace gaan halen.(: Langzamerhand komt het dus allemaal goed. De rest van de week helaas dus niet veel samen met Ank kunnen doen, maar wel mooie verhalen gehoord natuurlijk!
Vrijdag wel nog de generale repetitie gehad van de kerstvoorstelling op stage want zaterdag was het dan zover: DE KERSTUITVOERING.

Samen met de kinderen van groep 2 en groep 6 hadden we ongeveer 2 weken geoefend op het liedje: '' el burrito sabanero''. Groep 6 was het koortje incl. maracassen en groep 2 was het kersstalletje en liep achter de burrito ( ezel) aan. (:
De kids deden het top!! Het gekke was wel dat de rest van de kerstviering met name bestond uit toneelstukjes en dansjes van de docenten. Hierdoor kreeg ik echt het idee dat ze van de kinderen niets verwachten. Dit maakt me natuurlijk extra trots dat ze het toch wel mooi gedaan hebben! Hiermee ga ik dus na de vakantie mooi door!( natuurlijk wel iets anders als kerst hoor :P)

Wat was het fijn om je tante te kunnen laten zien wat je zo leuk vind, en waar je zoveel plezier uit haalt!

Chao!

• 22 December 2014 - 01:26

Ank:

Het was geweldig Lotte om bij jou in Quito te zijn en jou ook te zien op de school met de kinderen. Wat een energie en enthousiasme: prachtig!! Bien hecho mi sombrina ;-)

• 22 December 2014 - 01:31

Frans:

Hoi Lotte, jao ik bin aan ut werk ;-) , leuk det Ank gewaes is en desse toch nog leuke dinge hebs kinne doon veur de val. Had ut al van pap gehuurd. Fijn det de kersoetveuring good gegaon is, kin dich allein nog mier stimuleere en motiveere. Zeen die lierkrachte det ut auk anders kin.

Mot weer aan de bak.

Groetjes

Frans

• 23 December 2014 - 19:08

Ans:

hoj lotte

wat ein avonture maks se mei waal leuk hiel vuul baeterschap en eine fijne kerst same met diene schat

gr ans en piet