El presidente y niños de Cotocollao - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Bergen - WaarBenJij.nu El presidente y niños de Cotocollao - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Bergen - WaarBenJij.nu

El presidente y niños de Cotocollao

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 November 2014 | Ecuador, Quito

Buenas dias!

Al twee weken hier en nog altijd alles prima. Ook vandaag mogen we weer genieten van een lekker zonnetje (: Wat een straf..

Vorige week maandag had ik de citytour samen met Renske. Aangekomen in het centro historico van Quito zagen we erg veel politie bij (een van de) huizen van de president. Uiteindelijk bleek hier een ceremonie te komen en hebben we de president in levende lijve gezien! Wie had dat gedacht.. De president van Ecuador eerder zien dan je eigen koning..
Het oude centrum van Quito is erg mooi en daar zou ik echt nog úren rond kunnen lopen. Na wat gegeten te hebben zijn we nog even door gegaan naar het nieuwe centrum van Quito. Hier liggen met name de uitgaansgelegenheden en de barretjes waar je cocktails etc kunt drinken.

De rest van de week werd gevuld met Spaanse lessen. Uiteindelijk zit ik nu op de helft van mijn Spaanse lessen. Het begint ook steeds beter te lukken. Dat is ook wel nodig want de mensen spreken hier amper/geen Engels. Je zult je dus echt moeten behelpen met je Spaans. Ik vind het wel erg leuk, dus dat scheelt (:

zaterdag zijn we naar Cotocollao gegaan. Dit is een overdekte markt waar je etenswaren kunt kopen, maar ook daar kunt eten en drinken. Dit is een groot verschil met het winkelcentrum hier om de hoek. Je hebt arm en je hebt rijk en daar zit geen middenmoot tussen. De markt in Cotocollao is dus echt van en voor de armen. Hier hebben we gewacht op de kinderen die door de stichting gesteund worden om samen te gaan spelen. De kinderen moeten namelijk al vroeg meehelpen op de markt, waardoor ze niet echt meer kind kunnen zijn. We hadden een lunch afgesproken met de kinderen, zodat er ook meerdere mee zouden gaan. Uiteindelijk waren er dan ook ongeveer 25 kinderen.
Het was een hele leuke, maar ook vermoeiende middag. Het was heel mooi om te zien dat de kinderen zo kunnen genieten van een klein parkje met wat schommels en glijbanen.

Vandaag weer, verrassend, Spaanse les (:
Nog maar een weekje en dan begin ik met mijn stage. Leuk!!

• 19 November 2014 - 19:17

Therese:

Hallo Lotte

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En natuurlijk wat je meemaakt en de beleving daarvan. Dus je spreekt al een aardig woordje Spaans. Super!!! Heel veel liefs van ons en de volgen je hoor!.
    Frans en Therese en de boys.

• 30 November 2014 - 17:02

Sandra ÜBERLA:

Ha Lotte ,
    Leuk om te lezen dat het allemaal goed verloopt.
    Ik zou af en toe wel eens mee willen kijken!
    Maar ja ,ik zit hier in het koude kikkerlandje.
    Op Sinterklaas te wachten,maar hij is nog niet langs geweest.
    Hoop dat hij komende week komt!
    Hoe is de cultuur daar.
    Zijn de mensen gastvrij?
    Of meer op zichzelf?en de kinderen,lijkt me enig om te zien ,dat ze met weinig al blij en tevreden zijn.
    Een heel ander leven daar toch?dan zijn wij toch maar verwend met alle luxe.
    Lotte nog een fijne tijd daar ,geniet er goed van!
    We zien ons !
    Liefs. Sandra en de rest van de bende hier!