Hablo Español? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Bergen - WaarBenJij.nu Hablo Español? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Bergen - WaarBenJij.nu

Hablo Español?

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 November 2014 | Ecuador, Quito

Buenas tardes!

Het is alweer weekend! Wat gaat de tijd hier snel voorbij..
Woensdag werd ik al meteen geconfronteerd met 4 seizoenen in een dag. Toen ik 's ochtends opstond scheen de zon en was het ook echt heel heet buiten. Maar na verloop van tijd, rond een uur of 4, begon het te betrekken en ging het onweren. Dit had ik echt nog nooit meegemaakt. Zo hard.. Komt mede doordat je hier tussen de bergen zit en het dus extra hard knalt. Maar hier was ik wel van geschrokken. Ook de regen en zelfs hagel konden niet uitblijven. Hagelstenen zo groot als knikkers (: Wanneer het hier regent is het ook niet voor 5 minuten. Dit betekende dat het voor ons huisje blank stond. 'S avonds gingen we (Kelly, Nederlandse studente, en ik) bij Nathalie eten ( een Belgische studente). Na het eten wilde Nathalie en Kelly nog een film kijken waardoor ik alleen met de bus naar huis ben gegaan. Toch wel een ervaring...
Ik wist dat ik in mijn tasje een briefje van 10 dollar had zitten.. Ik had verder geen klein geld dus ik kon niet anders dan met dat betalen ( dit vinden ze normaal niet fijn, is erg groot geld). Je betaald voor een busreis namelijk 25 dollar cent. Ik geef de jongen in de bus een briefje en zie dat hij verwonderd naar het briefje blijft kijken. Ik blijf het gek vinden, maar hij nog gekker want hij geeft het briefje af aan een andere jongen die er ook verwonderd naar kijkt. Daarna gaat het door naar de buschauffeur, en ik zie mijn fout... Ik had hem een briefje van 100 dollar gegeven in plaats van 10!! Blond he.. Dit hadden ze waarschijnlijk nog nooit gezien ( aangezien de reactie nogal spectaculair was). Na dit snel te hebben gewisseld was ik blij dat ik weer fijn in het huisje was. Spannende rit als je nog niet/amper Spaans spreekt.

Donderdag begon ik dan met mijn eerste Spaanse les. Ik had niet gedacht dat het zo vermoeiend zou zijn, maar de les duurt ook 4 uur per keer.. Dus achteraf wel te begrijpen dat dat wat veel is, maar in die 4 uur krijg je ook wel veel gedaan. Super fijn! Ook de docente is erg leuk, we lachen veel (:


Na vrijdag nog eens 4 uur Spaans te hebben gehad zijn we 's avonds gaan uiteten met Melanie en de kids, Renske, Nathalie en Kellyn voor Renske's verjaardag. Was ook erg gezellig. zaterdag met z'n drieën naar de markt geweest in Quito. Wauw! Wat leuk! Heel knus en gezellig en typische Ecuadoriaanse spulletjes. Zoals sjaals en poncho's in leuke kleurtjes. Deze kon ik natuurlijk niet laten liggen.. Ook zijn er overal kraampjes waar je voor 1 dollar een vers sapje kunt kopen. Erg gezellig dus. Ook een manicure laten doen. Hier betaal je ongeveer 3 tot 4 dollar voor (ongeveer 2.5 euro).

Vandaag braaf mijn Spaanse huiswerk gemaakt en samen met Nathalie en Kelly gaan eten in San Luis ( het grote winkelcentrum om de hoek).

Tot snel!

Chao chao! xx

  • 10 November 2014 - 07:39

    Chantal:

    Leuk man !! Hesse dien reagenpakje bej dich?
    Hesse ok al moeie foto's um aan os te loate zeen :)

    vuul plezear en geneet der van !!

    xxxx

  • 10 November 2014 - 12:03

    Opa Hay En Oma Hanny:


    Ha Lotteke,
    Ut is al bijna ein waek geleeje desse bis vertrokke.
    Haopelik bevöld ut dich hiel good.
    Weej kièke met spanning oet of d'r weer ein mailtje van dich is.
    Met òs geit alles good.
    We laote weer gauw wat van òs huùre.

    Hièl vuuël groetjes,
    Opa en Oma

  • 10 November 2014 - 20:58

    Miriam:

    Hallo Lotte
    Mooie ervaringen en fijn dat je contact hebt met meerdere studenten! Heel veel plezier, succes met de spaanse les en ik spreek je snel via facetime.
    Groetjes, Miriam

  • 13 November 2014 - 14:49

    Ans En Piet:

    hallo lotte wat fijn dat je al een beetje ingeburgerd bent, en zo te horen verveel je je niet maak er maar een fijne tijd van.
    groetjes ans en piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 7333

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 20 Januari 2015

Het grote avontuur naar Ecuador

Landen bezocht: